Tuesday 12 April 2011

Pandangan Yang Mengasyikkan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Salam sayang dengan rasa kecintaan kepada  yang membaca post ini kerna Allah =) izinkan ana mulakan dengan 2 rangkap pantun, hehe khas untuk yang sudi meluangkan mase ;

Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Ana budak baru belajar,
Andai tersalah tolong tunjukkan.

ummi sempat masak kuih pelita,
masak kuih di atas api,
berusrah bersama akhawat tercinta,
Mardhatillah dapat kita kecapi.

pandangan yang mengasyikkan(p.y.m)
mesti antunna tertanye-tanye apa kaitan diri ana dengan tajuk di atas. di sebalik nama ana, inilah maksudnya. ana teringin untuk share siapa yang bagi nama ni, time ana masih 'baby comel' lagi..nak tahu? hehe sebenarnya akak sulong ana yang bagi nama ni, tak silap ana time dia sekolah rendah...ana amat sukakan nama ini dan mungkin ada maksud tersirat di sebalik nama ini dan mengapa sudah tertulis di lauhul mahfuz ana ditetapkan dengan nama ini..
orang kata nama jua boleh melambangkan peribadi..ana jua bersetuju dengan pendapat ini, dan sebab itulah kita kena menggunakan pangilan yang betul bagi seseorang agar sampai maksud dan jua sebagai doa..
apa yang antunna fikir dari nama ana? tiada apa sgat kan..tapi cuba ana pula yg fikir..hehe
pandangan merujuk kepada sesuatu yang dipandang dan dilihat kan...mungkin daripada personaliti, sikap, peribadi dan luaran itu sendiri.
ana ingin menjadi seorang muslimah yang cantik personalitinya, sikap dan peribadi agar yang sejuk mata memndang orang disekeliling...senang cerita mempunyai akhlak yang mulia agar para malaikat pun sayang pada ana..wa.tingginya cita-cita.hehe bila makhluk di langit mula sayang pada kita, maka Allah meredhai segala kehidupan kita. maka, wahai diri ini, chaiyok! aja-aja fighting! Lillahitaala.........=)
ok lah, untuk pengakhiran, salam ukhwah dan perkenalan bagi semua ea, bantulah pandangan yang mengasyikkan(p.y.m) ini untuk merubah kepada yang lebih baik agar menjadi muslimah sejati..amin.. >_<


-p.y.m-


7 comments:

  1. salam, yup, memang betul ckp anti, nama melambangkan peribadi kita, alhamdulillah, nama bg ana nama itu sesuai dengan anti, ana rasa seronok dapat tahu makna kepada anti, sama2 kita berusaha untuk mencapai cita2, all the best :)

    ReplyDelete
  2. salam mahabbah..
    em pandangan yg mengasyikkan..best2 hehe
    kebetulan nama nak dekat sama..bila di lihat memang mengasyikkan..moga dirimu bisa menjadi bidadari dunia yg dicemburui bidadari syurga dek kesolehahanmu..

    ReplyDelete
  3. i know who u are,..hehe.. nice name...

    ReplyDelete
  4. amboi2 ketikacintaberusrah..main teka2 yer..

    ReplyDelete
  5. fmj8790:syukran enti
    marratussufi muslihah:bez,bez name nak dkat same, hehe amin
    ketikacintaberusrah:ce teka(2x)hehe syukran

    ReplyDelete
  6. ketika cinta berusrah~who r u??huhu..x dpt nk dikenalpasti..p.y.m dh ade gmbor,,xyah teke pn xpe..hehe

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah... sama2 lah kita saling ingat mengingati ke jalan-Nya... semoga ukhwah kita kekal ke syurga.... Amin... sayang anti krn Allah.. insyaAllah...
    -rindusyurga-

    ReplyDelete