Sunday 19 June 2011

aku ingin terus meminta

Aku Ingin Terus Meminta (AITEM)
Bismillahirrahmanirrahim,

Aku ingin terus meminta,
Pada DIA ARRAZAQ,
Pemberi segala rezeki,
DIA tidak pernah brkira kepada diriku, 
malah dengan orang sekelilingku jua,
Kadang2 rezeki yang tidak diduga,
DIA seolah-olah mngetahui apa yang diperlukan dalam hidupku.
Aku ingin terus meminta,
Pada DIA ARRASYID,
Sntiasa DIA datangkan aku ilham,
Dalam mnyelesaikan segala masalah,
Petunjuk melalui KitabNYA,
Memberi aku kekuatan untuk berhujah.
Aku ingin terus meminta,
Pada DIA YA NUR,
CAHAYA NYA,
 Cahaya Atas Cahaya,
Menerangi hati-hati hambanya,
lalu terpancar sinar keimanan di wajah mreka,
sinar indahnya bercinta DenganNYA,
sinar indahnya merinduiNYA setiap masa.


Aku ingin terus meminta,
Pada ARRAHMAN dan ARRAHIM,
Mnyayangi dan mngasihi hambanya setiap waktu dan ketika,
Walau dilupakan,
DIA tetap memberi kasih sayangNYA,
Melalui Rasul diutuskan,
Agar RahmatNYA trsebar luas,
Seluruh alam.
Aku ingin terus mminta,
Pada DIA YA LATHIF,
Agar aku tetap dalam menjaga akhlakku,
Sopan dalam pertuturanku,
Menghormati mereka yang lebih dewasa dariku,
Yang kecil tidak pula dianiaya.
Indahnya apabila trus meminta..meminta..dan trus lagi meminta,
Hati kecil bertanya,
Inginkah aku trus memberi?
YA ALLAH,
Beri aku kekuatan, agar aku tegar dalam memberi yang terbaik,
Hanya untukMU..
-puteri yang manis-
-jumaat,3:27 am, 17/6/2011



No comments:

Post a Comment